Home Rady a Návody Značkový foťák nebo raději raketu? Když luxus proniká do každodenních věcí …

Značkový foťák nebo raději raketu? Když luxus proniká do každodenních věcí …

3

Luxusní móda dávno už není jen o oděvech, botách, kabelkách či doplňcích, které pokryjí běžnou nabídku butiků. Stále častěji se objevuje i mezi věcmi každodenní spotřeby či například jako součást výjimečných spoluprací, v rámci kterých přetváří předměty, u kterých bychom to ani nečekali.

Pravda 14.05.2021 09:00 05 new image FENDI Summer 2021 Capsule 16 9 … Foto: FENDI
Umělkyně Sarah Coleman spolupracovala i na vizuálu limitované edici fotoaparátu Polaroid s logem FF Vertigo.
Jedním z nejnovějších počinů je spolupráce italské značky Fendi, která je velmi činorodá v oblasti komunikace se zákazníkem a také přinášením inovativních produktů či limitovaných edic, které dokáží zaujmout nejen klasického zákazníka, ale i mileniála, zástupce generace Z a stejně například i sběratele kultovních kousků.

Mezi nimi se jistě najde pár, který se pokusí opatřit si nejnovější „výstřelek“ z dílny Fendi – ikonu 90. let, fotoaparát Vintage Polaroid OneStep Close-Up 600. Ten nabyl novou podobu a design díky spolupráci, kterou značka už déle buduje s newyorském umělkyní Sarah Coleman. Právě v jejím ateliéru vznikl motiv FF Vertigo, který vlastně zpracovává klasické logo Fendi, dvě písmenka F tak jakoby jste se na ně dívali přes efekt rybího oka. Vlní se v prostoru a působí trojrozměrně, za poslední měsíce s nimi ozdobili oděvy, limitovanou kolekci obuvi a kabelek a nejnovější právě i slavný Polaroid.

zvětšit
Fotoaparát Polaroid s designem FF Vertigo od … Foto: archiv značky
Fotoaparát Polaroid s designem FF Vertigo od značky Fendi.
V rámci kapslové kolekce, která je úplnou novinkou, se také značka rozhodla připravit na trh vlastní „vertigo“ edici skateboardu (stejně ikonu období 90. let), ale také například stan, který je zdoben logem FF Vertigo.

Samozřejmě, je dobré připomenout si, že italský módní dům není jediný a ani první, který podobným způsobem experimentoval ve věcech každodenního využití a transformoval své ideje i do oblasti užitkového designu. Tak například, dobře známá je spolupráce značky Dolce & Gabbana, která vytvořila limitovanou edici kuchyňských spotřebičů značky SMEG. Dokonale dekorovaných opulentními výtvarnými motivy, které se vážou na kolekce a estetiku oděvů D & G.

Když luxusní značky design každodenní věci
FOTOGALERIE
set dvou pingpongových raket s míčkem od …
Stan z limitované edici od Sarah Colemanové …

  • 4Fotoaparát Polaroid s designem FF Vertigo od …
    Designérský dům Louis Vuitton se v minulosti prezentoval vlastní edicí sluchátek pro poslech hudby i pingpongovým raketou s míčky, které byly obaleny v typickém obalu s monogramem LV. Značka Gucci přinesla na trh například podnosy do kuchyně, barový stolek nebo luxusní paraván. Sadu luxusního porcelánu uvedla před časem francouzská značka Christian Dior (chlubila se jí před časem i Dominika Cibulková) a značka Hermés zase svůj design převtělila i do hracích karet či například dětských bryndáčků.

Jedním z největších experimentátorů průniku luxusního materiálu a výroby s každodenním užitkovým designem je i klenotnická firma Tiffany & Co. V jejím portfoliu se například najde zlatá kancelářská spona v XL verzi s vygravírovaným logem, limitovaná edice stříbrných kolíčků na prádlo, dílky stavebnice Lego či obal na leukoplast z mincovního stříbra.

3 COMMENTS

Exit mobile version