Čtvrtek, 21 listopadu, 2024
- Reklama -123jobs

Dior dostal povolení od Řecka fotit na památkách, chystá se i velkolepá šou

Řecká vláda povolila francouzskému domu Christian Dior fotografovat módní kolekci na některých archeologických místech včetně aténské Akropole.

ČTK, Pravda 27.05.2021 15:00 Akropolis, Athény, Řecko Foto: Shutterstock
Scenérie s Akropolisu působí skutečně malebně. Není divu, že oslovila i Christiana Diora před 70 lety.
Informovaly o tom místní média, podle kterých by ještě ústřední archeologická rada měla rozhodnout, zda umožní módní přehlídku na starověkém stadionu Panathinaiko. Tu plánuje Dior v Aténách 17. června.

Řecké ministerstvo turistiky uvedlo, že modelky Dioru ve spojení s archeologickými památkami mohou do země přilákat více zahraničních turistů. Kromě toho modely podle něj budou vytvořeny z řeckých materiálů a řeckými tvůrci. „Podpoříme tak turistiku i řeckou tradici,“ oznámilo ministerstvo. Podle něj firma Dior v žádosti mimo jiné uvedla, že akci spojí s dvoustého výročí začátku války o nezávislost, které si Řecko letos připomíná.

Řecká Ústřední archeologická rada (CAS) oznámila, že stanovila přísné podmínky pro pořizování fotografií na pamětihodnostech, přičemž ho zakázala uvnitř starobylých chrámů. Povolení zdůvodnila i tím, že fotografování na Akropoli ukáže pokrok při restaurování této památky od roku 1951. Tehdy fotografoval Dior na Akropoli přímo před chrámy Parthenónem a Erechteion. Řecká vláda doufá, že stejně jako tehdy i nyní fotografie obletí celý svět. Prohlídka a fotografování je podle domu Dior zároveň připomínkou a oslavou 70. výročí slavných snímků.

Na sociálních sítích se již však objevily i kritické reakce. „Konečně dává vybetonování Akropole smysl,“ napsal jeden z uživatelů s odkazem na nový chodník na Akropoli. Ten tam vláda nechala udělat se zdůvodněním, že umožní lepší přístup vozíčkářům. „Jen doufáme, že ministerstvo kultury do poloviny června udělá ty díry v chodníku na Akropoli, aby si tam modelky ve vysokých podpatcích nevyvrtli kotník,“ napsal další z kritiků.

Další články autora

Komentář

Reklama

PR článek